المراجع:
1 أندرو إدجار وبیتر سیدجویک، موسوعة النظریة
الثقافیة المفاهیم والمصطلحات الأساسیة، مراجعة وتقدیم
محمد الجوهرى، المشروع القومى للترجمة الطبعة
الأولى 2009
2 عبیر حسن عبده، الوعى الإدراکى للمتلقى
وسیمیوطیقا الإعلان، علوم وفنون، المجلد السابع عشر،
العدد الثالث، 2005
3 علیاء عبد السلام عبد اللطیف طریفى، الفانتازیا فى
الإعلان إستراتیجیة جدیدة لإبتکار الأفکار الإعلانیة،
رسالة دکتوراة کلیة الفنون التطبیقیة، قسم الإعلان،
2012 ، ص 41
4 علیاء عبد السلام عبد اللطیف طریفى، تحقیق الهویة
المصریة فى مطبوعات الأنشطة الثقافیة المعاصرة
دراسة على نماذج مختارة، رسالة ماجستیر، کلیة الفنون
التطبیقیة، قسم الإعلان، 2007 ، ص 22 ، 76
5- Cobley Paul, KristianBankov, “Vistas for Organized Global Semiotics”, Semiotica, De Gruyter Mouton, 2016, 211:9-8, DOI 10.1515/sem-2016-0093
6- Jin Yiqiqng, Liqin Cao, “Rethinking Semiotics: Toward A Theory of international sign”, Semiotica, De Gruyter Mouton, DOI10.1515/sem-2016-0065
7- Li Li, Yea-Wen Chen, Masato Nakazawa, “Voices of Chinese Web-TV Audiences: A Case of Applying Uses and Gratifications Theory to Examine Popularity of Prison Break in China”, China Media Research, 9 (1), 2013, Li, et al, Popularity of Prison Break in China, PP.63-74
8- McDermott, Catherine (2007), “Design, The Key Concepts”, Routledge, London and New York
9- Nöth Winfried, Translation and semiotic mediation, Research Gate, April 2012 DOI: 10.12697/SSS.2012.3-4.02
10- Rebecca A. Hayes, Caleb T. Carr, and Donghee Yvette Wohn, “One Click, Many Meanings: InterpretingParalinguistic Digital Affordances in SocialMedia, Journal of Broad Casting & Electronic Media 60 (1), 2016, PP.171-187 ISSN:0883-8151print/1
11- S. ShyamSundar and Anthony M. Limperos, “Uses and Grats 2.0: New Gratifications for New Media”, Journal of Broad Casting & Electronic Media 57(4), 2013, PP.504-525 ISSN: 0883-8151 print/1550-6878 online.
12-Global Internet User Survey Summary Report 2012 https://www.internetsociety.org/sites/default/files/rep-GIUS2012global-201211-en.pdfRevised 26/9/2016
13https://www.google.com.eg/search?q=internet+symbols&espv=2&biw=1034&bih=875&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjy7Ji40-bPAhWLExoKHaN5CS0QsAQIGQ
14- https://willmerritt.wordpress.com/2015/01/26/developing-ideas/
15- http:// newsfeed.time.com/2013/10/18/new-ad-campaign-uses-popular-search-terms-to-show-how-the-world-really-feels-about-women/
16- http://www.adeevee.com/2016/01/play-doh-no-internet-no-loading-no-updates-no-charger-no-in-app-purchase-print/