The role of Multimedia in enhancing the effectiveness of designing the digital curriculum

Editorial

Authors

1 College of Art and Design, College of Applied Arts (MSA) October University of Modern Sciences and Arts, Helwan University Faculty of Applied Arts, Helwan University

2 Faculty of Applied Arts - Helwan University The Higher Institute of Applied Arts - Fifth Settlement

Abstract

Education is considered one of the most important issues that students or workers in the academic field are interested in, that’s made this issue in a case of development to reach the ideal way that helps the educational process to be easier and funny toward the students.
With the latest technological development in the field of design and information technology , Lots of concepts related to the field of education has been changed , Where the technology now has an important role in updating the traditional educational ways , So lots of new concepts has been revealed in the field of education, like electronic learning in which the traditional curriculum is turned into digital curriculum through integration between all the multimedia elements like sound , motion, video and all types of images in designing these curriculum, so the scientific information can be presented in a funny ways and the students can also interact with the content of the digital curriculum
So this research will focus on studying the Multimedia elements to reach the ideal way to apply it in designing the digital curriculum to present the scientific information to the university students in a funny and attractive way.

Main Subjects


المراجع:
1 . د: أحمد موسى قریعل "فن الإعلان والصوره
الصحفیة " المکتبة الأکادیمیة– القاهره – 2011
2 . د: إسماعیل محمد السید " الإعلان" – المکتب
العربل الحدیث – مصر- 2012
3 . د: الغریب زاهر إسماعیل – المقررات
الإلکترونیة )تصمیمها – إنتاجها- نشرها-تطبیقها-
تقویمها( - مکتبة عالم للکتب للنشر والتوزیع- الطبعه
الأولل- القاهره- 2009
4 . د:بشیر العلاق " إدارو الحملات الإعلانیة : -
دار الیازوری العلمیة للنشر والتوزیع – الأردن – 2009
5 . د: حسنین شفیق " التصمیم الجرافیکل فل وسائل
الإعلام والإنترنت " دار فکر وفن للطباعة والنشر
والتوزیع – القاهره – 2009
6 . د:حسنین شفیق " التدریب الإعلامل عبر
الإنترنت " دار فکر وفن للطباعة والنشر والتوزیع –
القاهره- 2011
7 . د:رشا محمود السید محمود " الصور والرسوم
فل الإعلان المطبوع بین الواقعیة والتعبیریة "– جامعة
حلوان – کلیة الفون التطبیقیة - رسالة ماجستیر)بحث غیر
منشور ( - 2003
8 . د: سهیر جاد، د: عبد العزیز شرف " وسائل
الإعلام والإتصال الإقناعل " الهیئة المصریة العامه
للکتاب – القاهره – 2003
9 . د: سوزان عطیة مصطفى السید" توظیف بئیات
التعلم الافتراضیة فل بناء المقررات الإلکترونیة بنظام
البلاک بورد فل التعلیم الجامعل- مجلة کلیة التربیة –
جامعة الأزهر – العدد 138 دیسمبر 2008
10 . د:شدوان على شیبة"الإعلان) المدخل و النظریة ("
دار المعرفه الجامعیة- القاهره- 2010
11 . د: شعبان أبو الیزید شمس " الإعلان الإذاعل
والتلیفزیونل"- الدار العربیة للنشر والتوزیع – مصر-
2009
12 . د: عبد العزیز طلبة عبد الحمید –" التعلیم
الإلکترونل ومستحدثات تکنولوجیا التعلیم"- المکتبة
العصریة للنشر والتوزیع- الطبعة الأولى – القاهرة –
2010
13 . د: عدلل السید رضا ، د: سلوی العوادلل" الإعلان
فل الإذاعة والتلیفزیون " – دار النهضة العربیة – مصر-
2008
14 . د: علل فلاح الزعبل " الإعلان الفعاال" – دار
الیازوری العلمیة للنشر والتوزیع – الأردن – 2009
15 . د: فیصل أبوعیشة " الإعلام الإلکترونل " دار
أسامه للنشر والتوزیع – الأردن – 2010
16 . محمد جودت ناصر "الدعایة والإعلان والعلاقات
العامة " دار مجدلاوی للنشر والتوزیع – عمَّان–1997
. د:محمد ماجد جمال الدین " تصمیم الجرافیک وأثره
على المواقع الإلکترونیة والوسائط المتعدده " – مجلة
الزرقاء للبحوث و الدراسات الإنسانیة – جامعة الزرقاء –
الأردن – المجلد الخامس عشر – العدد الثالث – 2015
18 . د: مروه شبل عجیزة " تکنولوجیا الإعلان عبر
الإنترنت " – دار العالم العربل- مصر - 2010
19 . د:نیفین أحمد غباشل" تحریر الرسالة الإعلانیة" -
بحث غیر منشور
20. https://www.powtoon.com/presentoons/dbar5AY4EhH/edit /#/
21. https://www.powtoon.com/presentoons/chMTyF7rvrD/edi
22. https://www.time4learning.com/curriculum/demos.html#/hs/lessons