Advantage of Virtual Simulation to Support Interactive Learning Strategies

Editorial

Author

Faculty of Applied Arts - Helwan University

Abstract

Interactive education strategies designed to help the learner to recognize forms of knowledge, information or various renderings and acquisition, stockpiling, retention. It enables the learner to organize information in memory and integrate it, Through a rich interactive environment which are relying on new technologies such as virtual reality environments and simulation and developed educational elements. Interactive learning is a way to support the educational process by the transformation of the process of indoctrination to the process of interaction and creativity and skills development.
Virtual simulation is one of the most influential on the field of education technology, The simulation led to the creation of three-dimensional virtual world that can be educated to fully co-existence with the scientific material, Does it happen by attracting growing attention and strengthen the visual senses three-dimensional vision and its impact on the achievement of sensory given to learner surprise and shock passion educational content.
The importance of research show through, the advantage of virtual simulation to support interactive learning strategies, Through participation of the learner and its interaction with the scientific material actively and makes decisions by himself rather than be just a passive recipient of information.

Main Subjects


المراجع :
1 - حسن زیتون : تصمیم التدریس رؤیة منظومیة
- عالم الکتب - القاهرة - 2001 .
2 - حمدی أحمد عبدالعزیز : تصمیم بیئة تعلم
إلکترونیة قائمة على المحاکاة الحاسوبیة وأثرها فل
تنمیة بعض مهارات الأعمال المکتبیة وتحسین
مهارات عمق التعلم لدى طلاب المدارس الثانویة
التجاریة - المجلة الأردنیة فل العلوم التربویة - مجلد
9 - عدد 3 – الاردن – 2013 .
3 - رباب محمد صوفى : فاعلیة برنامج محاکاة وقائى
فى تنمیة التحصیل لدى دارسى الهندسة الوراثیة بکلیة
التربیة- رسالة ماجستیر – معهد الدراسات والبحوث
التربویة – جامعة القاهرة – مصر – 2010 .
4 - رضا إبراهیم عبد المعبود : فاعلیة برنامج محاکاة
فى تنمیة مهارات إنتاج النماذج والمجسمات التعلیمیة لدى
طلاب تکنولوجیا التعلیم – رسالة ماجستیر – کلیة التربیة
– جامعة عین شمس– 2010 .
5 - رنا فتحل محمد العالول : أثر توظیف بعض
إستراتیجیات التعلم النشط فل تنمیة مهارت حل المسألة
الریاضیة لدى طالبات الصف الرابع الاساسل – رسالة
ماجستیر – کلیة التربیة – الجامعة الإسلامیة – غزة –
2012 .
6 - سامیة عمر فارس الدیک : أثر المحاکاة بالحاسوب
على التحصیل اینل والمؤجل لطلبة الصف الحادی
عشر العلمل واتجاهاتهم نحو وحدة المیکانیکا ومعلمها –
رسالة ماجستیر – کلیة الدراسات العلیا – جامعة النجاح
الوطنیة – فلسطین – 2010 .
7 - شموع مصطفى عمر: أثر استخدام مدخل العصف
الذهنل فل تنمیة التفکیر الإبداعل والتحصیل فل مادة
الجغرافیا لدى طالبات السابع فل محافظة شمال قطاع
غزة – رسالة ماجستیر – جامعة الأزهر – فلسطین –
2012 .
8 - عبد الحمید حسن شاهین : إستراتیجیات التدریس
المتقدمة وإستراتیجیات التعلم وأنماط التعلم – کلیة التربیة
– جامعة الأسکندریة – 2011 .
9 - على الکساب : أثر استخدام استراتیجیة العصف
الذهنل فل تحصیل طلبة آلیات التربیة فل الجامعات
الأردنیة فل مساق التربیة الوطنیة واتجاهاتهم نحوها –
مجلة جامعة النجاح - المجلد 27 – الاردن – 2013 .
10 - کمال عبد الحمید زیتون : التدریس نماذجه و
مهارته - المکتب العلمل للنشر والتوزیع - الإسکندریة
- 2000 .
11 - مصون نبهان حمصى : نظام تفاعلى ذکى من أجل
التعلیم عبر الشبکة العنکبوتیة – رسالة دکتوراه – کلیة
العلوم – جامعة حلب – سوریا – 2010 .
12- Anu Maria, Introduction to modeling and simulation, University of New York, Binghamton,1997.
13- J. Peter Kincaid, Ken K. Wester Lund : Simulation in education and training, Technology Parkway University of Central Florida, 2009.
14- Jim Eison, Using Active Learning Instructional Strategies to Create Excitement and Enhance Learning, University of South Florida, March 2010.
15- Laura Milkins, Christopher Moore : Simulation based education, the Health Education Training Institute (HETI), 2014.
16- www.studiofuerte.com
17- www.youtube.com
18- www.pinterest.com