Studying Some Standards of Trade Mark to Design Kids Wear

Editorial

Author

Faculty of Applied Arts, Helwan University, Damietta University

Abstract

Fashion design field is facing many future obstacles, especially after the world became a small village. That makes is necessary to think in new way to satisfy life requirements. By the beginning of the 20th century and the development of marketing methods, marketing men went to presenting trade marks for many products that satisfy the requirements of many customers. The appearance of global clothes trademarks was a result of some companies' studies to the customer requirements, and applications of scientific bases that facilitate producing special products have the functional and aesthetic advantages, so the trademarks became one of the most important items of global economic.
In the present work the problem of rare competitive Egyptian trademarks to global ones to achieve more income to the national economic is studied. Here we are interested in studying Some Standards of Trade Mark to Design Kids Wear. As the reach and varieties of this problem, it will be presented in two parts. This part presents the parameters of the trademark on scientific bases, the creation of a proposed trademark for kids wear is presented according to the proposed standards, through the interacting factors. Samples of the proposed kids wear designs are presented and analyzed, whereas the processes of fashion design, producing, and marketing will be presented in part 2.
The results show the standards of trademark and its importance, and properties in kids wear manufacturing. The creation and application of a proposed trademark on products of kids wear was made according to proposed standards. A group of kids wear with the trademark was designed, produced, and merchandized. It is recommended to study the processes and election of inputs to satisfy the products' requirements, as well as the pricing policies to satisfy the customer type needs.

Main Subjects


المراجع:
.1 تامر عبد اللطیف، مها عبد الشافى الشربینى ) 2015 ،)
سیکولوجیة تصمیم العلامة التجاریة وأثرها على
المتلقی، المؤتمر الدولی الرابع للفنون التطبیقیة، الفنون
التطبیقیة والتوقعات المستقبلیة 4 ، دمیاط / رأس البر
18 - 20 مارس.
.2 سهی ماهر القلیمی ) – 2006 (، تصمیم بعض ملابس
المناسبات للأطفال وإمکانیة الاستفادة منها جمالیا
واقتصادیا، رسالة ماجستیر کلیة الاقتصاد المنزلی – –
جامعة حلوان
.3 عماد الحداد: کیف تضع علامة تجاریة لمنتجاتک
وتروجها : الناشر دار الفاروق للنشر والتوزیع –
الطبعة الأولى 2003.
.4 فاتن فاروق أحمد ) 2003 (، التأثیر الدرامى للعلامة
التجاریة فى الإعلان التلیفزیونى بمصر ودوره فى
تأکید الصورة الذهنیة، رسالة دکتوراة غیر منشورة،
کلیة الفنون التطبیقیة، جامعة حلوان .
.5 کفایة سلیمان أحمد، سحر علی زغلول ) 2007 ،)
"أسس تصمیم الأزیاء للنساء" الطبعة الأولی، القاهرة،.
.6 ماجد فاروق حنا ) 2007 (: استخدام التقنیات الحدیثة فى
الثراء والعناصر الجرافیکیة الفعالة فى العلامة
التجاریة، رسالة ماجستیر کلیة الفنون التطبیقیة – –
جامعة حلوان.
.7 منى ابراهیم عبدالرحیم ) 2011 ( . المعالجات
الجرافیکیة للتیبوغرافیه فی صیاغة بعض شعارات
القنوات الفضائیة اللونیة، رسالة دکتوراه غیرمنشورة
،کلیة التربیة النوعیة، جامعة المنصورة .
.8 می سمیر کمال علی ) 2011 (. استراتیجیة مقترحة
لإسم تجاری لأزیاء السیدات المصریة، رسالة دکتوراة،
کلیة الفنون التطبیقیة جامعة حلوان - .
.9 نانیس محمد زکریا ) 2007 (، استراتیجیة بصریة
جدیدة لتفعیل دور الأرجونومیکس فى تصمیم العلامة
التجاریة رسالة دکتوراة کلیة الفنون التطبیقیة جامعة -
حلوان.
.10 هبة مصطفى محمد حسین ) 1993 (، الرمزیة فى فنون
المسطحات التشکیلیة فى مصر والإستفادة منها فى 
تصمیم طباعة أقمشة المفروشات، رسالة ماجستیر غیر
منشورة، کلیة الفنون التطبیقیة، جامعة حلوان.
.11 هدى عبد العزیز ) 2003 (، فاعلیة برنامج فی تصمیم
ملابس الأطفال لتنمیة اتجاهات الطلاب ومهاراتهم
الأساسیة لدى طلاب قسم الملابس والنسیج، رسالة
ماجستیر کلیة الاقتصاد المنزلی جامعة المنوفیة. – –
12. Palgrave Macmillan (2007), Luxury Fashion Branding, Uche Okonkwo-first edition. 13. Peter Wild Widben (1979), International Trademark Design Barrie Denkins, LTD. 14. Michele Ng. (2008), Building a global aslant fashion brand, New York University. 15. www.interbrand.com 23-10-2009