Cultural identity designاn the Egyptian advertising and the extent of its presence (Case study on opening of the new Suez Canal advertisement)

Editorial

Author

International Academy of Engineering and Media Sciences

Abstract

Egypt were not a country of Egyptian’s only, as a result of it’s geographical position and it’s
multiple resources, it was always been Ambition for foreigners and as other country for the
Arabs, who founded in it either as an authority or as capital or as settlers, as though they have
their influence on advertising, because as it was said about advertising that it is(people’s
mirror), and that influence increases and decreases according to the government system that
has been followed in Egypt. This is with regard to local advertising, while the international
Advertising it had included either a pharaonic symbols or the Nile or the Egyptian flag, then
the revolutions of January 25 and June 30 came with a new style for advertising design, that
the focus became on Egyptian flag and the Egyptian personality. And that was a reason to
search in the local and international Ads design of the opening of the new Suez Canal for the
extent of the presence of Egypt's cultural identity, and the reasons of that, As well as search
for the reasons of choosing ad’s characters, especially that the focus was on one category of
the Egyptian society.

Main Subjects


المراجع العربیة والأجنبیة :
1( أحمد السید النجار، تقدیم محمد حسنین هیکل، قناة
السویس )التاریخ والمصیر والوعد(، مؤسسة الأهرام،
. القاهرة، 2015
2( إرمیا، قناة السویس الجدیدة هدیة مصر للعالم،
. المرکز الثقافى القبطى الأرثوذکسى، القاهرة، 2015
3( السید إبراهیم، الرمز والفن: مداخل الأسلوبیة
والسیمیوطیقا إلى الدرس الثقافى، مرکز الحضارة
. العربیة، القاهرة، 2014
4( ثامر البکرى، الترویج والاعلان، دار زهران،
.2013
حمدى تمام، قناة السویس الجدیدة هدیة مصر للعالم،
. دار أخبار الیوم لإبن سیناء، القاهرة، 2016
6( سلیمان فتوح، قناة السویس الجدیدة.. عبور للمستقبل،
. دار کتاب الیوم، القاهرة، 2016
7( عبد الودود مکروم، المخزون الحضارى للشخصیة
المصریة فى مواجهة التحدیات المعاصرة، کلیة التربیة،
. جامعة المنصورة، القاهرة، 2010
8( علا عادل، جیر الدهوتر، سلطة الصورة الذهنیة:
کیف تغیر الرؤى العقل والإنسان والعالم، عین للدراسات
. والبحوث الإنسانیة والإجتماعیة، القاهرة، 2014
9( فیلیب مارک، ترجمة :عبد الحکیم الخزامى، الحمله
الإعلامیة والتسویق السیاسى، دار القاهرة للنشر
. والتوزیع، 2012
10 ( موسى باقر، الصورة الذهنیة فى العلاقات العامة، دار
. أسامة للنشر والتوزیع، عمان، 2014
11 ( نورة خالد السعد، صورة المرأة المسلمة فى الإعلان
الغربى )رؤیة تحلیلیة(، مجلة جامعة الملک عبد العزیز،
.2008 ، ایداب والعلوم الإنسانیة، م 16 ع 2
12) Adeed Dawisha, Arab Nationalism in
the Twentieth Century, Princeton
University Press, 2013.
13) Chris Fill, Marketing Communications:
3rd edition, Prentice Hall International,
New Jersey, USA, 2012.
14) Louis E Boone & David L. Kurt,
Contemporary Marketing, 7th edition,
Oryden Press, USA, 2012.
15) Philip Kotler & G Armstrong, Principle
of Marketing 12th /E, Prentice Hall
International, New Jersey, 2015.
16) Theresa Amabile, The Social
Psychology of Creativity, quoted in
Michael Ray and Rochelle Myers,
Creativity in Business Garden City, N.Y.
Doubleday, 2016.
17) William G.Zikmund and Michael
d’Amico, marketing,West Publishing
company, 2013.