The design of sculpture kid's toys historically and its relationship to a kid's kindergarten

Editorial

Author

Faculty of Applied Arts, Helwan University  

Abstract

The search takes about kindergarten and games inside it, and the role of the sculptor in it, Friedrich Froebel was the first one who called this definition "kindergarten", he called to make the child grows as plants freely without interference that may damage the healthy growth, kindergarten includes children between the third and fourth to the sixth and seventh years of age, and then Maria Montessori developed new ideas inside kindergarten, these ideas develop the senses and the perception of child through play.
Kindergarten is one of the most important distinguishing stage in human life, it forms him (psychologically, socially, emotionally, and physically), physically large muscles grow primarily through play and then the small muscles, so the sculptor should design in away that helps the child to grow healthfully, and in the field of designing things for kids, the designer should consider that the raw material be suitable for them and harmless, and there are different ways to manufacture all types of raw materials that used in the industry, and eventually the designer should realize the age that he designs for, and study all their own aspects, in the field of kid's designs we should be attention to all aspects and measurements forkids.

Main Subjects


http://www.a4k.de/ar/themen/archiv/na-zspiel-12/das-monaten/2012/april-chgrundlag-als. / ,بقلم د. آرمین کرنتس ,تم
التصفح بتاریخ 17 - 5 - 2015 .
-2 رناد یوسف، ریاض الأطفال واقع ومناهج، دار
الحنان ،عمان الأردن، 1987 م.
-3 سهام محمد بدر, "مدخل إلی ریاض الأطفال", دار
المسیرة, عمان, 2009 م.
-4 علی عبد الواحد الوافی، "عوامل التربیة"، مکتبة
الانجلو المصریة، القاهرة، 1958 .
-5 عادل عز الدین الأشول,"علم نفس النمو من الجنین
إلى الشیخوخة",مکتبة الأنجلو المصریة , , 1998 م .
-6 روزالیند & جاک یانسن, ت: أحمد زهیر أمین, "
الطفل المصری القدیم", الهیئة المصریة العامة
للکتاب, 1997 م,
-7 لمیاء کرم شلبی, " القیم التشکیلیة فی التراث
المصری والاستفادة منها فی إبداع مجسم للطفل",
ماجستیر, کلیة التربیة النوعیة, جامعة طنطا,
2005 م.
-8 أیات عصمت عبد الله, "برنامج لتنمیة بعض
الجوانب المعرفیة والمهاریة للأطفال قابلی التعلم من
خلال تشکیل عرائس مستوحاة من أوبرت اللیلة
الکبیرة", ماجستیر, جامعة عین شمس, کلیة التربیة
النوعیة, 2007 م.
أبو صالح الألفی, " الفن الإسلامی", دار المعارف,
لبنان, الطبعة الثانیة, 1967 .
-10 هدى محمد قناوى , " الطفل وألعاب الروضة "
مکتبة الأنجلو المصریة , 1995 م.
-11 اللیثى احمد مکاوى," تصمیم وحدات متنوعة لألعاب
الأطفال لتنمیة القدرات البدنیة والذهنیة", رسالة
ماجستیر, کلیة الفنون التطبیقیة, جامعة حلوان, 1979 م.
-12 Kristina Žardeckaitė–Matulaitienė, Aistė Pranckevičienė," color recognition, color preferences and color choices for completing emotionally characterized drawings in childhood", Vytautas Magnus University, Department of General Psychology,2007
مراجع الأشکال :
الشکل رقم ) 1 ( : المتحف المصری
الشکل رقم ) 2 : )
http://www.froebelgifts.com/history.htm تم
التصفح بتاریخ 2 - 3 - 2016
الشکل رقم ) 3 (: بالمتحف المصری .
الشکل رقم ) 4 (: بالمتحف البریطانى .
الشکل رقم ) 5 ( : بالمتحف المصری .
الشکل رقم ) 6 (: بالمتحف المصری.
الشکل رقم ) 7 ( : بالمتحف المصری.
الشکل رقم ) 8 ( : بالمتحف المصری.
الشکل رقم ) 9 ( : بالمتحف المصری.
الشکل رقم ) 10 (: بالمتحف المصری.
الشکل رقم ) 11 ( : بالمتحف المصری.
الشکل رقم ) 12 (: بمتحف مکتبة الأسکندریة.
رقم ) 13 (: بالمتحف البریطانی.
الشکل رقم ) 14 ( :بالمتحف البریطانی.
الشکل رقم ) 15 (: بالمتحف القبطی.
الشکل رقم ) 16 (: بالمتحف القبطی.
الشکل رقم ) 17 ( : مجلة الفنون الشعبیة, البیئة العامة
للکتاب, العدد 70 , یونیه 2006 , ص 168 .
الشکل رقم ) 18 (: بمتحف الفن الإسلامی.
الشکل رقم ) 19 ( : بمتحف الإثنوغرافیا
الشکل رقم ) 20 :) http://www.cnet.com تم التصفح
بتاریخ 4 - 2 - 2016
الشکل رقم ) 21 : )
www.davidwilliamsassociates.com تم
التصفح بتاریخ 2 - 2 - 2016
الشکل رقم ) 22 ) michelle galindo," kids' design" ,braun, schweiz ,2014.p.178.
الشکل رقم ) 23 : ) Phyllis Richardson, designed for kids , thames&Hudson, 2008.p.131
michelle galindo," kids' design" ,braun, schweiz ,2014.p.143 الشکل رقم ) 24 : )
michelle galindo," kids' design" ,braun, schweiz ,2014.p.175 الشکل رقم ) 25 : )
الشکل رقم ) 26 ( : اللیثى احمد مکاوى," تصمیم وحدات
متنوعة لألعاب الأطفال لتنمیة القدرات البدنیة والذهنیة",
رسالة ماجستیر, کلیة الفنون التطبیقیة, جامعة حلوان,