Tanura dance as a source of designing modern textile suspensions using computer

Editorial

Author

Higher Institute of Applied Arts, 6th of October City

Abstract

The designer is always looking for new sources of value for the design of the beauty of form is combined with the meaning and value and content associated with the form, which is available in the folk art elements in general because of their link to the customs, traditions and belief Egyptian artist so it was necessary to find new elements and subjects did not consume the work designs carrying value technical, meaning at the same time
And since the popular arts honest mirror of society in which they live. It reflects the ideas of this or that society and culture, including a whale of beliefs and traditions and habits and characteristic of his material and spiritual aspects. And the bottom line is it the outcome of the interaction of all these forces and factors combined, formulated in the enjoyment of the senses and stir the heart templates, fed beliefs, and stronger hearts and refine all the humanitarian aspects
There are many attempts in the world has developed technical and applied methods for woven studio and came out of the scope of the focus on design worthwhile textile and applied methods to get the aesthetic effects of engineering such as assigned or triangle or circle or oval shape or stereo, and became a commentator design shows through shape, color, texture and effects of multiple layers of woven and diversity of spaces, as well as through various ores.
The use of style hand tuft and is one of the methods used in pendants and furniture floor, has spread its use is clearly in recent times and is in fact considered a style embroidery rather than textile style, because it needs to be a certain quality of fabric to the fabric of the floor is added lanugo to the surface, until we get on the carpet required, the surface lanugo be configured via a special tool called the pistol is threaded inserts own Baleuprh inside surface of the ground fabric.


http://alwafd.org/ i ثقافة وفن/ - 742161 رقصة- -
التنورة فن مصرى أصیل - - -
ii على زین العابدین المصاغ الشعبی فی مصر – - -
الهیئة المصریة العامة للکتاب ، 1974 م
iii احمد رشدی صالح : الأدب الشعبی - – دار المعرفة
أغسطس 1954
iv عبد الغنى الشال - – الفخار الشعبی فی مصر – مجلة
عالم الفکر – عدد 4 – 1976
vi زوزو عمر عبد العزیز أمین : دراسة تحلیلیة -
لمختارات من الرسوم و التصاویر الحائطیة الشعبیة
المصریة و الإفادة منها فی تنمیة التعبیر الفنی فی
المرحلة الابتدائیة –رسالة دکتوراه کلیة التربیة الفنیة -
– جامعة حلوان – 1977
vii أشرف السید العویلى : " الفن الشعبی فی التصویر -
المصری المعاصر ، مداخل استخدامه فی التربیة الفنیة
رسالة دکتوراه کلیة التربیة الفنیة ، جامعة حلوان . -
1991
viii أحمد رشدی صالح _ الأدب الشعبی - – دار المعرفة
– 1954
ix - Oxford . Dictionary of art , Falk art , By Lan Chil Uers , New York , oxford . U N press 988
x الموسوعة العربیة المیسرة : الدار القومیة للطباعة و -
النشر 1965 مادة الفن
xi احمد احمد الحتة . تاریخ مصر الاقتصادی فی -
القرن السابع عشر ، القاهرة ، مکتبة النهضة 1958
xii عبد الغنى النبوی الشال : عروسة المولد . دار -
الکتاب العربی للطباعة و النشر.القاهرة. 1967
xiii هانى عبده قتایة – الاستفادة من الزخارف الشعبیة
لبعض قرى محافظة الدقهلیة للحصول على تصمیمات
مبتکرة یمکن تنفیذها کمعلقات نسجیة رسالة ماجستیر -
– کلیة الفنون التطبیقیة جامعة حلوان- - 1995
xiv . د. عبد المنعم صبری م. رضا صالح –
معجم المصطلحات النسیجیة دار نشر الاهرام – –
1992
xv د. سعاد ماهر. الفن القبطی الهیئة المصریة -
العامة للکتاب 1977
xvi د. عبدالعزیز مرزوق الزخرفة المنسجة فی -
الأقمشة الفاطمیة دار الکتب المصریة القاهرة – –
1942
xvii منى محمد انور – دراسة لبعض الاسالیب التطبیقیة
المعاصرة للمعلقات النسیجیة للاستفادة بها فی اخراج
اعمال مستوحاة من الفن الإسلامی بمصر رسالة -
دکتوراه کلیة الفنون التطبیقیة جامعة حلوان- - - 198