“Proposed Strategy to Transform the Industrial Workshops for Specialty Garments Education Training Modules for Industrial Production “

Editorial

Author

Formerly Faculty of Home Economics - Menoufia University Faculty of Applied Arts, Damietta University Technical Education Specialist at the Ministry of Education Damietta University

Abstract

Abstract:
Industrial education in the state sector represents a large and indispensable part, and it is considered one of the wasted forces whose energy cannot be fully utilized through the enormous numbers attached to it through the technical education sector with its five-year and three-year systems Therefore, the study programs and curricula provided for such systems have been studied and analyzed in a field framework, the most important of which is the development of some solutions to raise the efficiency of the student or the trainee, in a way that later contributes to financing the Egyptian market in its productive sectors with what it needs from a shortage of trained technical workers working in the ready-made garment industries sector and providing Integrated solutions. By converting the technical school or some classes therein into integrated productive training units within the factory according to the factory’s need for manpower and training all students based on this experience inside the factory and within the various departments, determining the students ’skills and cooperating with the trained entity in order to create a trained generation with integrated knowledge to deal with The factory and the use of the school in a correct scientific manner and the response with the factory in the practical training side based on the actual production of products for the Egyptian market, and accordingly, the result of the experiment is a trained technical worker and a technical student fully aware of his specialization in a correct applied form.

Keywords

Main Subjects


  1. المراجع:

    1. أحمد عزت عبدالکریم (2011): "تاریخ التعلیم فی مصر"، الجزء الأول، الهیئة العامة لقصور الثقافة، القاهرة.
    2. جمال فرحات (2019): "الشراکة بین التعلیم الفنی والمؤسسات الإنتاجیة" رسالة دکتوراه - کلیة التربیة - جامعة الفیوم.
    3. جمیل السید أحمد فرغلی (2005) تطویر التعلیم الثانوی الصناعی فی مصر فی ضوء متطلبات بعض الاتفاقیات الدولیة، ماجستیر، تربیة أسیوط ، جامعة أسیوط.
    4. حنان أحمد رضوان (1992)– دور المدرسة الفنیة الصناعیة فی اکساب الطالب القیم اللازمة لمواجهة التفکیر التکنولوجی فی المجتمع المصری – رسالة دکتوراه – کلیة التربیة جامعه بنها.
    5. زکی البحیری(2008) ، استراتیجیة حدیثة للتعلیم فی مصر (حول اصلاح التعلیم الثانوی) أحوال مصریة، مرکز الدراسات السیاسیة والاستراتیجیة، دار النهضة العربیة للنشر والتوزیع.
    6. زکی صبحی  ابو فدان (2006): "إعداد وتدریب معلم التعلیم الصناعی فی کل من مصر والولایات المتحدة الامریکیة "- رسالة ماجستیر- کلیة التربیة- جامعة طنطا.
    7. سعید الدقمیری (2007): "التعلیم الفنی وخدماته الطلابیة من منظور عالمی" - ورقة عمل - مدرس بکلیة التکنولوجیا بقویسنا - وزارة التعلیم العالی، دار العلم والایمان للنشر والتوزیع .
    8. محمد السید حسونه وآخرون(1997): "تطویر التعلیم الصناعی فی ضوء خبرات بعض الدول المتقدمة"، المرکز القومی للبحوث التربویة والتنمیة، القاهرة.
    9. محمد شحات الخطیب (1995): "الأصول العامة للتعلیم الفنی والمهنی"، مکتبة التربیة العربی لدول الخلیج، الریاض، السعودیة.
    10. محمد عبد الشفیع (2017): "التدریب المهنی والتعلیم التقنی والانتاج والبحث والتطویر"- المرکز القومی للبحوث – القاهرة .
    11. وزارة التربیة والتعلیم (2003)– المؤتمر الدولی حول تطویر التعلیم الثانوی بمختلف اتجاهاته (وثیقة تطویر التعلیم)
    12. وحدة تنفیذ سیاسة مشروع مبارک کوول (2000) – نظام التعلیم الفنی المهنی المزدوج ، القاهرة.
      1. Gardner H. (1997), The unschooled mind: how children think and how schools should teach, NEWYORK, BASIC BOOK
      2. Georg Rogers, designing a curriculum to develop the education of the technical teacher journal of industrial teacher education, Eric education ,14-2,2004
      3. Https://www.abahe.uk/vocational-education-and-training-terminology.html
      4. Https://sites.google.com/site/safaagad2222/safaagad2222-8