Children's Toys Design Inspired by Egyptian Heritage between Production and Marketing

Document Type : Design and Technology

Abstract

Children's Toys Design Inspired by Egyptian Heritage between Production and Marketing
 
Abstract.
Human wealth is an important and effective element in the national economy, the research revolves around the design of products derived from the Egyptian heritage, as the Egyptian product needs a lot of ingredients in order to grow and achieve continuity in the local market, but there are some products that do not enjoy the confidence required by local customers for their lack There are two main components: following quality systems and standard specifications, and following good marketing plans. The role of the industrial designer appears towards studying that problem to find alternatives to appropriate solutions for it, and this comes in conjunction with economic decisions that limit import of all heritage products; which represents the opportunity for Egyptian products to restore confidence between the consumer and the Egyptian product.
Games are classified for children, some of which are important for their upbringing, education, and the consolidation of the values ​​of belonging to him, and some of them work to determine his intellectual destination in the future, and therefore the research focuses on children's toys products due to their heavy import from abroad. This leads to the failure to entrench the Egyptian identity within the minds of Egyptian children, as all the games in the market are nothing but the embodiment of the cartoon films that children watch, which acquire a foreign character, which differs greatly from the Egyptian character.
The interest in designing products derived from the Egyptian heritage can be a good nucleus for marketing Egyptian products in general and toys for children in particular. Which leads to deepening Egyptian thought and consolidating the doctrine of the Egyptian identity.
 

Keywords

Main Subjects


  • المراجع

    • صلاح الشهاوي (2011)، التراث العلمي العربي وقاماته، المجلة العربية، المملکة العربية السعودية.
    • محمد سليماني (2007)، الابتکار التسويقي وأثره علي تحسين أداء المؤسسة، دراسة حالة: مؤسسة ملبنة الحضنة بالمسينة، رسالة ماجستير، قسم علوم التسيير، جامعة المسيلة.
    • آمنة أبو النجا محمد أبو النجا (2008)،  "التسويق الابتکاري وأثره على المرکز التنافسي لمنظمات الأعمال المصرية "، رسالة دکتوراه غير منشورة، کلية التجارة، جامعة طنطا.
    • إسلام کرم عبد المجيد (2016)، إطار مقترح لتطبيق مفهوم التسويق الابتکاري لتحسين جودة الخدمات المصرفية: بالتطبيق على البنوک التجارية، رسالة ماجستير غير منشورة، کلية التجارة، جامعة عين شمس.
    • جورج وجيه عزيز (2014)، علم دراسة المستقبل واستبصار مفهوم التصميم المستقبلي، بحث منشور بمجلة التصميم الدولية، القاهرة، مصر، الإصدار الرابع – العدد الثالث يوليو.
    • محمد عزت سعد (1999)، نظريات التصميم، الناشر المؤلف، الطبعة الثانية،.
    • محمد اسماعيل ابراهيم إسماعيل (2014)، ادارة عمليات التصميم وأثرها على تطوير الکفاءة الوظيفية للمصمم الداخلي من خلال استخدام أنظمة تخطيط الموارد، رسالة دکتوراه غير منشورة، کلية الفنون التطبيقية، جامعة حلوان.
    • عبير عزت عزمي هارون (2017)، تأثير استراتيجيات التسويق الابتکاري علي نظم تصميم الحملات الاعلانية، رسالة ماجستير غير منشورة، کلية الفنون التطبيقية، جامعة حلوان.
    • مني عامر محمد إسماعيل (2017)، فلسفة البيرسونا (الماهية – المعرفة – القيم)، رسالة دکتوراه غير منشورة، کلية الفنون التطبيقية، جامعة حلوان.
    • لمياء کرم علي شلبي (2005)، القيم التشکيلية في التراث المصري والاستفادة منها في ابداع مجسم للطفل، رسالة ماجستير غير منشورة، کلية التربية النوعية، جامعة طنطا.
    • يسر محمد الحافظ (2007)،  تقنين مفهوم التصميم الصناعي في ضوء اتجاهات التعليم الالکتروني، رسالة دکتوراه غير منشورة، کلية الفون التطبيقية، جامعة حلوان.
    • ثريا حامد يوسف (2018)، التراث کمدخل لتحقيق الهوية الذاتية في الفن المعاصر، بحث منشور، مجلة العمارة والفنون، کلية تربية فنية.