The Innovative Technology of Forming Acrylic and How to Apply Them to Product Relief Sculptural Works

Authors

1 Researcher in the Department of Sculpture, Architectural Formation and Restoration Faculty of Applied Arts - Damietta University

2 Distinguished professor of sculpture at the Faculty of Applied Arts, Damietta University and Delegate to the Faculty of Fine Arts, Mansoura University

3 Lecturer of Sculpture, Department of Architectural Sculpture and Formation, College of Applied Arts Damietta University

Abstract

Technology has played an important role, whether in the development of the materials or the techniques, and these various technologies and materials have become an important source for the sculptor to develop his innovative ideas to create a contemporary sculptural product that Complies with the requirements of this era. And Acrylic is one of the plastic materials that can be formed by direct forming, thermoforming, or molded by casting it into sculptural molds.
The problem of search is lies in the limitations of locally sculpting acrylic material on traditional techniques and not keeping pace with the innovative technology. The research suggests that there are new technologies that can be used in forming with acrylic material, and that innovative forming methods can be found that enrich the field

 
of  contemporary relief. The research aims to try to utilize the Formative potentials of acrylic material and try to find innovative forming methods that enrich the field of contemporary sculpture. The importance of the research is identification the Formative capabilities of the acrylic material and highlighting the scientific and technological development role in finding various techniques when sculpting the acrylic material. The research methodology is based on the descriptive, analytical and experimental methods.

Keywords

Main Subjects


  1. غالب عبد المعطى الفريجات، مدخل إلى تکنولوجيا التعليم، الأردن، عمان،  دارکنوز المعرفة للنشر والتوزيع، ط1، 2010.
  2. رحاب عصام خليل، الإمکانيات التشکيلية لخامة الأکريليک فى فن النحت، رسالة ماجيستير کلية الفنون الجميلة، جامعة الاسکندرية، 2002.
  3. عبد الرحمن المصرى، شوقى شوکينى، فن النحت، الأردن، دار الأمل،1990.
  4. حسين جبار محمد، جماليات الخامة في النحت المعاصر وانعکاساها في نتاجات طلبة قسم التربية الفنية، بحث منشور، مجلة بحوث الشرق الأوسط، العدد الثالث والخمسون، 2020.
  5. أحمد زکى حلمى وشريف السعيد السباعى، المخارط الرقمية CNC، القاهرة، دار العلوم للنشروالتوزيع، 2016.
    1. Kuswara Setiawan and others, Adjustment of Mill CNC Parameters to Optimize Cutting  Operation and Surface Quality on Acrylic Sheet Machining, Applied Mechanics and Materials, Vol. 377 ,2013.
  6. أسماء محمد خضير، القيم التشکيلية للنحت البارز وإستخدامها فى تصميم الدروع التذکارية، رسالة ماجيستير، جامعة حلوان،  کلية الفنون التطبيقية،  2007.
  7. محمد إسماعيل عمر، موسوعة خامات البلاستيک، القاهرة، دار الکتب العلمية للنشر والتوزيع، 2002.
    1. P N Rao, Manufacturing Technology: Foundry Forming and Welding, published by  McGraw-Hill Education, Volume 1, 5e, 2018.
  8. حنان سليمان عيسى محمد،  دورالتقنية الحديثة فى صياغة عمارة المستقبل، کلية الهندسة، رسالة دکتوراه، جامعة حلوان،  2008.
    1. Rachel Rivenc, Made in Los Angeles: Materials, Processes, and the Birth of West Coast Minimalism, Los Angeles, Getty Publications, 2016.
  9. محمد اسماعيل عمر، تکنولوجيا تصنيع البلاستيک بالبثق، القاهرة، دار الکتب العلمية للنشر والتوزيع،  2002.

المواقع الإلکترونية:

  1. https://highlike.org/text/sophia-collier/
  2. https://geog.ucsb.edu/stephen-cartwright-crazy-guy-on-a-bike/
  3. https://www.galerieconrads.de/artists/works-tanja-rochelmeyer/
  4. https://www.wikiart.org/en/craig-kauffman/untitled-2009-1