3D Advertising as a form of Outdoor Advertising

Authors

1 Full-time professor of packaging design, former head of the advertising department, Faculty of Applied Arts - Helwan University

2 Assistant Professor of Design, Acting Head of Advertising Department, Faculty of Applied Arts - Damietta University

3 Instructor, Advertising Department - Faculty of Applied Arts, 6th of October University

4 Graduated from the Advertising Department - Faculty of Applied Arts - Damietta University

Abstract

3D advertising is one of the forms of road advertising, it is one of the important advertising means due to its direct contact with the masses. 3D outdoor advertising has the ability to deal with largest number of audience and must be based on good technical foundations to achieve greatest benefit, it must clarify the advertising idea in simplest form and with an eloquent artistic expression and in an artistic framework that achieves pleasure and surprise for the recipient. Where the research problem appeared:
Does the use of three-dimensional shapes help in increasing the effectiveness of the advertising message and have the effect of surprising and attracting the recipient and reminding him of the advertisement? Does it add an aesthetic appearance to the surrounding environment?   From here came the research, which aims to determine the importance of the three-dimensional shape in the road announcement and measure the extent of its impact on the recipients, by monitoring and analyzing the types and forms of holographic road advertisement, and the psychology of the three-dimensional road announcement and then conducting a questionnaire by taking the opinions of a group of specialists in Advertising field to reach the results.

Main Subjects


1-      إحسان عسکر :" المدخل إلى الإعلان " – دار النهضة العربية – 1980 – ص 199 .
2-      أسماء محمد زکي الدحدوح : "الدور الجمالي للإتصال في الاعلان التوعوي الإلکتروني فى صفحة الإنفوجرافيک " – مجلة الفنون والعلوم التطبيقية – المجلد الثامن – العدد الثاني – ابريل 2021
3-      الدليل الإرشادى (أسس ومعايير التنسيق الحضارى للإعلانات واللافتات) – وزارة الثقافة ( الجهاز القومى لتنسيق الحضارى ) – الطبعة الأولى 2010 .
4-      الخطوط  الإرشادية لتنظيم الإعلانات واللافتات بالمدن المستدامة -  جهاز شئون البيئة – قطاع الإدارة البيئية -  2011 .
5-      دينا مجدي عبد الملک حنا : " الإستفادة من التقنيات الصديقة للبيئة لإثراء الإعلان الخارجي المعاصر " – مجلة الفنون و العلوم التطبيقية – المجلد الخامس – العدد الثاني – أبريل 2018 .
6-      رانيا ممدوح محمود : " العمل المرکب في الإعلان – دراسة تحليلة على نماذج من الإعلانات المحلية والعالمية " – کلية الفنون التطبيقية – جامعة حلوان – 2007
7-      روبرت جيلام سکوت : أسس التصميم , دار نهضة مصر للطباعة والنشر , الفجالة , القاهرة  , 1980
8-      سمير محمد حسين : " المداخل الأساسية للإعلان " – دار الکتب – القاهرة – 1980
9-      کريمان حمدى محمد الشال : تحقيق التکامل بين الشکل والفراغ فى العناصر الجرافيکية المجسمة لتفعيل الاتصال البصرى , رسالة ماجستير کلية الفنون التطبيقية , جامعة حلوان , 2015
10-  محسن عطية : " القيم الجمالة فى الفنون التشکيلية " – دار الفکر العربى – 2000
11-  محمد قاسم حلمى أغا , " أثر الجانب الجمالى فى تصميم الاعلان الخارجى المجسم على القيمة الوظيفية منذ أواخر القرن العشرين فى أوروبا الغربية "  , رسالة ماجيستير , کلية الفنون الجميلة , قسم الجرافيک , شعبة رسوم متحرکة وفنون الکتاب, جامعة حلوان ,  2013
12-  مها ابراهيم السيد مشعال: " الدور الاتصالى للعلامات المستخدمة فى تصميم إعلان الطريق" , رسالة ماجستير , کلية الفنون التطبيقية , قسم الإعلان , جامعة حلوان , 2010 .
13-  نسرين إسماعيل محمد توفيق : " الملصق وتأثيره على الطفل " , رسالة دکتوراة , کلية الفنون الجميلة , جامعة حلوان , 2003 .
14-  مي محمود رضوان صيوح – توظيف العناصر التراثية فى تصميم أعلان الطريق السياحي بهدف تنشيط السياحة التاريخية فى مصر – رسالة ماجستير – کلية الفنون التطبيقية – جامعة حلوان –  2009 .
15-  هنادى عبد الرحيم : "الإعلان" – الشرکة العربية للنشر والتوزيع – القاهرة – 1995
16-  وزارة الثقافة, الجهاز القومى للتنسيق الحضارى : أسس ومعايير التنسيق الحضارى للمناطق المفتوحة والمساحات الخضراء, 2008 .
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
المراجع الأجنبية :
1- Donald T. Sutte: The Appraisal of Outdoor Signs, Appraisal Institute Chicago, 1994.
2-(George E. Belch & Michael A. Belch:  Introduction to Advertising and Promotion "An integrated marketing communications ", 6th edition, McGraw-Hill/Irwin,Boston,2003.