The Concept of the Interior Design Studio and its Impact on the Efficiency of the Educational Process

Authors

1 Professor of interior design theories Department of Interior Design and Furniture – Faculty of Applied Arts - Damietta University

2 Teacher Department of Interior Design and Furniture - Faculty of Applied Arts - Damietta University

3 Master's Researcher Department of interior design and furniture Faculty of Applied Arts - Damietta University

Abstract

The 21 century is marked by a great revolution in thought, technology and education. Despite the development of educational and pedagogical technologies, design education is one of later field. The great development by the technology revolution and the appearance of new tools and techniques change design form and concept. It is necessary to change traditional design studio concept, which affects student's thought and creativity. It made this a heavy burden on the graduates to keep with these new changes. So it necessary to work on continuous updating of the design studio environment, as well as curricula and teaching methods in line with those variables.
The research problem is necessity of trying to increase the educational efficiency of the design process within the interior design studio environment, and make a new generation of more creative designers. The importance of this research lies in presenting the axes that can be followed and applied to improve the educational process of interior design. The research is based on the descriptive-analytical approach by studying studio types, design process stages, student types, educational environment characteristics, skills that a successful studio enhances and modern educational theories and techniques. The research aims to reach the best educational environment that prepares students for professional practice.
The search yielded some results. Choose studio environment type, consider students' types, understand the design processand ensure that educational environment characteristics are best achieved to enhance students' skills. With apply of modern educational theories, strategies and techniques in line with educational situation

Keywords

Main Subjects


  1. أولا المراجع العربية :

    1. إبراهيم, م. (2019) "استراتيجيات تدريس التصميم: تعزيز الفکر الإبداعي لدى طلبة التصميم الداخلي بين النظرية و التطبيق".مجلة العمارة والفنون والعلوم الإنسانية. مجلد4 عدد18 ، ص506-528
    2. الطيب, د.(2017)"تدريس مشروع التصميم في استوديو التصميم الداخلي : اسس ومفاهيم". مجلة التصميم الدولية، مجلد7 ،عدد1، ص 95-102.
    3. النجادة, ع. ص. (2008)."التعلم بالممارسة وأثرة علي رفع جودة التعليم في مجال التصميم الداخلي" مجلة علوم وفنون-دراسات وبحوث، مجلد 20، عدد 2، ص 323-344.
    4. جلال.ه.م. (2018). "التقنيات الرقمية تشارک فى عملية التصميم وتدعمها". مجلة الفنون والعلوم التطبيقية، مجلد 4 ، عدد 4، ص 119-136‎
    5. حسن. ح. ف (2016). "نظرية الذکاءات المتعددة (دراسة نظرية)" Journal Of Educational and Psychological Researches, 13(51), 281-299.‏
    6. حسن.ب،احمد. ب، احمــد. ن،عمـــر. و (2018) "تقنیات التصنیع الرقمی وأثرها على العمارة الداخلیة فی القرن 21". مجلة البحث فی التربیة وعلم النفس، مجلد 33 ، عدد3 ، ص 142-163
    7. دماج, ب. رفعت, ر.مرغني, ع(2018) "تأثير مکونات البيئة التعليمية بمراسم التصميم التقليدية والافتراضية على تحقيق الاتصال والتفاعل في تعليم التصميم المعماري". مجلة "Baheth" 1(1)، ص15
    8. ديفنتالا, أ. سبيتشر, و.مورهيد, و, سيرمينارو, و،بير, و.(2017) "فکر واعمل کمصمم: کيف يدعم التفکير عبر التصميم الابتکار في التعليم من مرحلة الروضة حتى الصف الثاني عشر". مؤتمر القمة العالمي للإبتکار في التعليم .
    9. ذوقان.ع ،السميد. أ. (2013) "إستراتيجيات التدريس في القرن الحادي والعشرين".مرکز ديبونو لتعليم التفکير.ISBN 9957-454-08-2
    10. شاهين. ع.(2010) "استراتيجيات التدريس المتقدمة واستراتيجيات التعليم وانماط التعليم".کلية التربية بدمنهور ، جامعة الاسکندرية.
    11. صبح, ه. (2018) "استوديو التصميم في ظل متغيرات العصر". مجلة Baheth، 11 (1). ص1-11.
    12. عبد العظيم.س.ع.(2021) "فعالية برنامج تدريبي لتنمية مهارات الرسم الحر للطالبات الموهوبة بإستخدام المنظور". مجلة الفنون والعلوم التطبيقية. مجلد 8. عدد2. ص1-19
    13. قطب.م، أبو دنيا.س، عامر.و، (2018) " تعظيم الإستفادة من المحاکاة الإفتراضية في تدعيم إستراتيجيات التعليم التفاعلي" مجلة الفنون والعلوم التطبيقية، مجلد 5، عدد1، ص67-80
    14. محسن.ع.ع.(2020). "فعالية استخدام استراتيجية الخرائط الذهنية في رفع مهارات الطالبات في مقرر التثقيف الملبسي". مجلة الفنون والعلوم التطبيقية. مجلد 7. عدد 4. ص163-183.
    15. محمد. ع. "تقنيات التعليم". الإدراة العامة للمعاهد والدور، الجامعة الاسلامية بالمدينة المنورة https://www.iu.edu.sa/site_Page/21011
    16. هنداوي. ص.(2014) "استراتيجيات التدريس". جامعة دمنهور
    17. يوسف, خ.(2019). "تعليم التصميم المعماري قضايا وقناعات". مکتبة الانجلو المصرية.ISBN 9789770532515

    ثانيا المراجع الاجنبية:

    1. Alaswad, Z. (2017). “A game-based design studio: An exploration of an interior design studio environment for implementing game-based learning”. Doctoral dissertation, Iowa State University.
    2. Ankerson. K, &Pable, J. (2008). “Interior design: Practical strategies for teaching and learning”. ISBN 978-1563675584.
    3. Austerlitz, N, Aravot, I, & Ben-Ze’ev, A. (2002). “Emotional phenomena and the student–instructor relationships”. Landscape and Urban Planning, Vol. 60 No.2, p105-115.
    4. Bashabsheh, A. K., Alzoubi, H. H., & Ali, M. Z. (2019). “The application of virtual reality technology in architectural pedagogy for building constructions”. Alexandria Engineering Journal, 58(2), 713-723.
    5. Bender, D. M. (2002). “Attitudes of higher education interior design faculty toward the innovation of distance education”.(Doctor of Philosophy), Michigan State University.
    6. Cameron.L. (2008). “An Introduction to Learning Management Systems”.
    7. Education and Technology : Proceedings of ICICTE . p314-323. 
    8. Carol B, Katherine C, Sarah D, Mitzi V, McGrath, M, &Reimer,Y. (2011). “A theoretical framework for the studio as a learning environment”. International Journal of Technology and Design Education, 23(2), 329-348.
    9. Dorta, T., Kinayoglu, G., &Boudhraâ, S. (2016).” A new representational ecosystem for design teaching in the studio”. Design Studies, 47, p.‏ 164-186.
    10. Easterday, M. W., Lewis, D. R., & Gerber, E. M. (2014).” Design-based research process: Problems, phases, and applications”. Boulder, CO: International Society of the Learning Sciences.‏ICLS2014. P317-324.
    11. Flinders, D. J.&Uhrmacher, P.B (Ed.). (2011). “Curriculum and Teaching Dialogue”. Vol. 13. No, 1 & 2. ISBN 978-1-61735-607-0.
    12. Grover, R., Emmitt, S, & Copping, A. (2020). “Critical learning for sustainable architecture: Opportunities for design studio pedagogy”. Journal of Sustainable Cities and Society, Vol. 53, 101876.
    13. Guerin, D. (1991). “Issues facing interior design education in the twentyfirst century”. Journal of Interior Design, Vol. 17 No.2, p 9-16.
    14. Gur, E. (2010).” Open and cell-type design studios: Their impact on architectural education”. ArchNet-IJAR: International Journal of Architectural Research, Vol. 4 No. 2/3  p.216 -224.
    15. Harb, J. N., Durrant, S. O., & Terry, R. E. (1993). "Use of the Kolb learning cycle and the 4MAT system in engineering education". Journal of engineering education, Vol. 82 No.2, p 70-77.‏
    16. Karslı, U. T. &Özker, S. (2020). “A biomimetic design experience in informal interior architecture education”. Design and Technology Education: an International Journal, Vol. 25 No.1, p 80-95
    17. Koch, A. Schwennsen, K. Dutton, T. & Smith, D. (2002). The redesign of studio culture. A Report of the AIAS Studio Culture Task Force”.The American institute of architecture student, ISBN 202-626-7472.
    18. Kurt S, (2009). “An analytic study on the traditional studio environments and the use of the constructivist studio in the
    19. architectural design education”. Procedia-Social and Behavioral Sciences, Vol. 1 No. 1, p 401-408.
    20. Lueth, P. L. O. (2008). “The architectural design studio as a learning environment: aqualitative exploration of architecture design student learning experiences in design studios from first-through fourth-year”.Iowa State University.

    Mårell-Olsson, E. (2021). “Using gamification as an online teaching strategy to develop students’ 21st