Readymade Garments Market in Europe Strategies and Standards for Marketing Egyptian Clothes in the Turkish Market

Author

Lecturer at the Department of Fashion and Textiles, Faculty of Design and Creative Arts, Al-Ahram Canadian University

Abstract

People's concern with importing, regardless their nationalities and cultures, is considered as a very important point that can be based on in developing ready-made garments exported abroad. The difference between Arab and Foreign styles does not mean focusing on one style only and fulfilling its needs. Rather, it can considered as a motif to multiply the forms and designs of the products to keep up with local and international styles. Realizing the competitive advantages that distinguish the clothes promoted internationally, is not the main factor affected the design of the Egyptian ready-made clothes exported abroad. But the markets to which the clothes are exported shall be studied well to know the styles of their customers and study them, as well, then designing and manufacturing the garments compatible to the international standards on one hand and the customers' style on the other hand.
The researcher sees, through studying the Turkish market, that entering within the foreign markets is not an easy process especially the Turkish garments markets that holding a higher competitiveness as well as having the ability to attract various categories of the customers. In addition, the Turkish market adopts special strategies that render it as the most powerful ready-made garments' market in Europe. Hence, moving to the international markets needs to customers and market's study as well as fashion approach to select the appropriate. In addition, the products shall fulfill the needs of large share of customers on the level of the foreign country with distinguishable designs through updating the information surrounding the designing process continuously to ensure its survival among the powerful competition of the available designs for surviving and continuing, consequently achieving profits.
The research aims at making an appropriate strategy to enter within the European markets starting from analyzing its internal marketing environment and knowing its contents in terms of strength and weakness points via knowing the components of the marketing environment. Thus, this would be achieved through analyzing some brands existed in the Turkish market in a trial to reach the cultural and environmental designing standards and solutions to develop Egypt garments' exportations.
 

Keywords

Main Subjects


  1. نوح فروجي، وسيلة سبتي، "دور تحليل البيئة التسويقية الداخلية في اختيار استراتيجية الدخول إلى الأسواق الدولية: دراسة حالة مجمع سيفيتال".- مجلة اقتصاديات الأعمال والتجارة.- مجلد (5)، العدد (2)، سبتمبر 2020، ص122.
  2. داليا محمود إبراهيم، القيمة المضافة للتسويق التفاعلي كأحد مدخلات التصميم بالأهداف في مجال الأثاث المعدني.- (رسالة دكتوراه)، كلية الفنون التطبيقية، جامعة حلوان، 2015، ص1.
  3. غادة عبد السلام بركات: "العوامل المؤثرة على فاعلية تسويق الملابس الجاهزة".- رسالة دكتوراه،.- كلية الفنون التطبيقية،._ جامعة حلوان، 2002، ص1.
  4. المستهلك هو الهدف الذي يسعى إليه المُنتج للسلعة أو مقدم الخدمة، وهو الشخص الذي يقتني السلعة أو يتلقى الخدمة. راجع: أيمن علي عمر، قراءات في سلوك المستهلك.- الإسكندرية: الدار الجامعية، 2006، ص157.
  5. زهير حسن ثابت: التخطيط الاستراتيجي للتسويق الدولي-. رسالة دكتوراه، كلية التجارة جامعة عين شمس، 1984، ص6.
  6. عمر محمود أبو عيدة:" الدخول الأسواق الخارجية: العقبات والموانع – دراسة ميدانية من وجهة نظر المصدرين)"، المؤتمر الاقتصادي حول نحو تعزيز تنافسية المنتجات الفلسطينية، جامعة القدس المفتوحة، بتاريخ 16- 17/10/2012، ص12.
  7. محمود حسين، "أهمية تركيا: لماذا موقع تركيا الجغرافي بالغ التميز"، متاح على موقع لماذا https://www.limaza.com، تاريخ الاتاحة ديسمبر 28, 2018، تاريخ الاطلاع، مارس 2020.
  8. علي عباس، إدارة الأعمال الدولية (الإطار العام)، دار الحامد للنشر والتوزيع، الأردن، 2007، ص174.
  9. Meehy, Tamer El-.2002. "Furniture Industry in Damietta – an overview." Cairo.
  10. d'Avolio, Bandinelli R., Rinaldi R.: Improving new product development in the fashion industry through product lifecycle management: a descriptive analysis, International Journal of Fashion Design, Technology and Education, 8:2, 108-121, (2015)
  11. Le Bon C.: Fashion Marketing, Influencing Consumer Choice and Loyalty with Fashion Products, Business Expert Press, New York, USA, (2015).
  12. خالد محمود الشيخ، "استراتيجيات تطوير المنتجات الجديدة في أسواق الملابس المصرية".- ضمن أعمال المؤتمر الدولي الخامس لكلية الفنون التطبيقية - جامعة حلوان تحت عنوان "من البحث العلمي إلى التطبيق العملي" خلال الفترة (23 – 24) أبريل 2018.
  13. تم إجراء عدد كبير من المكالمات التليفونية وباستخدام تقنيات التواصل الاجتماعي كماسنجر الفيسبوك والفايبر بالتحدث مع عينة مختلفة من الأتراك والمصريين المقيمين في تركيا خلال الفترة (مارس -أبريل) 2021 لجمع معلومات عن المستهلكين والمصنعين تخص أسواق الملابس الجاهزة في تركيا.
  14. شيماء سمير فهمي، "دور المعايير البيئية والثقافية في تحقيق الميزة التنافسية في الأثاث المصري المصدر للخارج"، مجلة العمارة والفنون والعلوم الإنسانية.- عدد خاص (2)، إبريل 2021، ص 1094.
  15. https://www.rohsfashion.com
  16. مصطفى بدوى - حاتم ادريس - احمد الشيخ - طارق زغلول، استخدام تقنيات التعريف التلقائي والتقاط \ جمع البيانات (AIDC) في مراقبه الوقت الفعلي لبيانات الانتاج بمصانع الملابس الجاهزة، المجلد 8، العدد 1، الصفحة 1-20، الشتاء 2021.
  17. متاحة على الموقع الإلكتروني للماركة https://www.rohsfashion.com/hakkimizda تاريخ الاطلاع 25/4/2021.
  18. تاريخ التقاط الصور 22 إبريل 2021.
  19. https://www.dilvin.com.tr
  20. See; https://www.dilvin.com.tr/hakkimizda available in 25 April 2021.
  21. Available at: https://www.dilvin.com.tr in 27 April 2021.
  22. https://www.zara.com
  23. Tony Hines and Margaret Burce, 2007. Fashion Marketing. Elsevier Ltd.
  24. ([1]) رشا أحمد حنفي بيومي، الاستخدام الفعال للعرض المرئي لأزياء في تسويق العلامات التجارية المحلية والعالمية: دراسة مقارنة (رسالة ماجستير) كلية الفنون التطبيقية، جامعة حلوان، 2014، ص 338.
  25. مي سمير كامل علي" استراتيجية مقترحة لاسم تجاري لأزياء السيدات المصرية-.، رسالة دكتوراه، كلية الفنون التطبيقية، جامعة حلوان، 2011، ص 102.
  26. مي سمير كامل علي، المرجع نفسه، ص103.
  27. https://www.defactofashion.com
  28. https://www.harikaindirmeler.com/2020/02/defacto.html
  29. http://corporate.defacto.com.tr/about-us.html
  30. https://www.iso.org.tr/Sites/1/content/500-ikinci-buyuk-liste.html?j=3330155
  31. متاحة على موقع ويكيويك https://wikiwic.com Wikiwic، تاريخ الاطلاع الأربعاء 24/3/2012
  32. تاريخ التقاط الصور 22 إبريل 2021.
  33. راجع: نهال نبيل، تكنولوجيا الألواح الخشبية المصنعة من الخامات الصديقة للبيئة وتطبيقها في مجال التصميم الداخلي والأثاث (رسالة ماجستير).- كلية الفنون التطبيقية، جامعة دمياط، 2015.
  34. شيماء مصطفى أحمد: "استخدام الخامات الصديقة للبيئة لتحقيق الاستدامة في صناعة الملابس الجاهزة"، مجلة العمارة والفنون والعلوم الإنسانية، المجلد (5)- العدد (22)، 2020، ص157-158.
  35. Nakatani, Akiko. 2011. "ANALYSIS OF JAPANESE AND FINNISH FURNITURE. DESIGN: A consideration for product identity and the relativity of industrial development and cultural context." 97.
  36. سارة إبراهيم محمد عبد المقصود، دراسة تأثير البيئة الاجتماعية علي الزي الشعبي للغجر والاستفادة منه في استحداث تصميمات أزياء معاصرة، المجلد 6، العدد 2،الصفحة 1-22،الربيع 2019.