Technology of Extended Reality and its Role in Achieving the Environmental Sustainability to Support Startups and the Entrepreneurial System

Authors

1 Assistant Professor and Head of the Industrial Design Department - Faculty of Applied Arts - Damietta University

2 Lecturer, Ceramics Department, Faculty of Applied Arts, Damietta University

Abstract

Considering the current technological development and considering the search of entrepreneurs and innovators for industrial projects commensurate with the limits of capital and available capabilities, and with capital standing as an obstacle to the aspirations of investors and entrepreneurs in the fields of industry and training, the state urged the industry sector, in general, to replace the deficit and shortage in spare parts and production requirements with other local alternatives by taking advantage of some new techniques and technologies to produce local products with high quality, to reduce pressure on foreign currencies, and encourage young people to provide suitable job opportunities them according to their capabilities, experiences.
Therefore, many technologies have appeared on the scene through the research and development sectors (R & D) in various companies and industrial bodies, which support extended reality technologies and their various applications to provide quick and economical solutions to material deficiencies in the fields of industry and training.
This technology is the result of the integration of virtual reality technology and computer-aided planning and design techniques, which had a great impact in shortening the preparation and arrangement steps for the establishment of small and medium-sized industrial projects to achieve the desired environmental sustainability.
In this context, the research seeks to shed light on employing the developed extended reality technologies to support and improve the productivity of the entrepreneurial sector and improve the industrial environment through virtual design and modelling processes (for parts of new products, or a complete product) from the part to be designed. and manufacture it.

Keywords

Main Subjects


/1/1- الحديدى- هيثم إبراهيم ، الجوهرى- محمد مرتضى، شوقى- الأمير أحمد (2019): " المقرر الدراسى بكليات الفنون التطبيقية وارتباطه بفكر ريادة الأعمال كمدخل إلى الجامعة الريادية دراسة حالة بأقسام (التصميم الصناعى – الخزف – التصميم الداخلى)"، مجلة العمارة والفنون والعلوم الإنسانية، المجلد الخامس، العدد العشرين، الصفحات من 635-653.
3/1/2- الحديدى- هيثم إبراهيم ، فهمى- سارة فتحى (2020م): " العمارة المستدامة كمفهوم لترشيد الإستهلاك وتحسين البيئة "، مجلة العمارة والفنون والعلوم الإنسانية، المجلد الخامس – العدد الخاص بالمؤتمر الثامن – أكتوبر.
3/1/3- الحدراوي- حامد (2013م)، الريادة كمدخل لمنظمات الأعمال المعاصرة في ظل تبني مفهوم رأس المال الفكري (دراسة ميدانية)، العراق: جامعة الكوفة، الصفحات (96:99).
3/1/4- الأدهم – أية محمد، ادريس- حاتم محمد، ا لحديدى- هيثم إبراهيم ، (2020م): " لعب الأطفال المستمدة من التراث المصري بين الإنتاج والتسويق، مجلة الفنون والعلوم التطبيقية، المجلد السابع – العدد الرابع– أكتوبر، الصفحات من (51 : 67).
3/1/5- المري - ياسر (2013)، ريادة الأعمال الصغيرة والمتوسطة ودورها في الحد من البطالة في المملكة العربية السعودية، السعودية: جامعة نايف العربية للعلوم الأمنية، صفحة 15، 17.
كلية الدراسات التجارية، مركز ريادة الأعمال (نشرة تعريفية)، السودان: جامعة السودان للعلوم والتكنولوجيا، صفحة 3، 4.
3/1/6- هاشم – ايمان محمد (2022)، دور تکنولوجيا الذکاء الاصطناعى فى تطوير وتحسين خواص المنتجات وتحقيق عوامل الراحة والأمان، مجلة الفنون والعلوم التطبيقية، المجلد التاسع – العدد الأول– يناير، الصفحات من (79 : 101).
3/2- المراجع الأجنبية.
3/2/1- Campbell، D. (2019). 6 Ways Virtual Reality Construction Technology Can Save You Money NOW. Retrieved July 28، 2019، from https://connect.bim360.autodesk.com/virtual-reality-construction-technology-saves-money
3/2/2- Churazova، A. (2018). Virtual Prototyping and How It Can Benefit Your Product Design Process. Retrieved March 30، 2019، from
https://www.simscale.com/blog/2018/06/virtual-prototyping-benefit/
3/2/3-  Holtorf، J. (2019). Five Benefits of Using Augmented Reality in Product Design | Jabil. Retrieved July 26، 2019، from https://www.jabil.com/insights/blog-main/augmented-reality-in-product-design.html
3/2/4- Raymond R. Panko. (2008). What We Know About Spreadsheet Errors. End User Computing’s ، 10(Scaling Up End User Development)، 15–21. Retrieved from http://panko.shidler.hawaii.edu/SSR/Mypapers/whatknow.htm
3/2/5- simscale.com. (2019). What is CAE | Computer-Aided Engineering? — SimScale Documentation. Retrieved March 30، 2019، from https://www.simscale.com/docs/content/simwiki/general/whatiscae.html?utm_source=Blog&utm_medium=SimWiki Button&utm_campaign=SimWiki
3/2/6- "Entrepreneurship"، Cambridge Dictionary، Retrieved 21-6-2017.