Dynamic design elements in printed textile hanging.

Authors

1 Teaching assistant Department of Textile Printing, Dyeing and Finishing Faculty of Applied Arts, Damietta University

2 Professor of women's textile printing design Head of Textile Printing, Dyeing and Finishing Department Faculty of Applied Arts - Damietta University - Previous

Abstract

The research examined the art of optical deception, motor art, Lumia art and how to integrate them into the development of dynamic artistic designs of printed textile pendants, and how to give a new visual vision that combines optical art, motor art and Lumia art to achieve a kinetic effect in the design of textile pendant printing. The research aims to shed light on studies and research on the dynamics of artistic design through visual, motor and Lumia art, which did not have much luck in academic research in general and textile printing research in comparison to the abundant research on ancient Egyptian civilizations arts to bring new visual excitement to the world of design.
This research found that Lumia art is no longer limited to using only light and music, but is able to relate to works of art, including printed textile designs to promote the idea of synthesis of weaving material in their colors and design with light and music. The printed textile commentator is able to keep abreast of evolution and shift from a mere two-dimensional artwork to a three-dimensional artwork that achieves a time dimension and creates new artworks through a unique work experience between the textile printer and the lighting designer to come up with new artistic ideas that excite the viewer artistically. And that kinetic art is the art of design that goes to the sighted eye and the intervening hand and the regular interactive user without failing to guide, achieving a kinetic effect often requires collective action by a full team. The more the designer encounters issues and problems that go far beyond pure individual boundaries and become more integrated into social reality, Motor design is a means of improving the way existing products perform their different functions Where movement is an innovative way to add new value or provide a new aesthetic dimension as adding motion to design is an invaluable tool to generate and improve ideas, It is a good way to innovate and develop completely new design concepts and markets. Hence, recommendations are made in the need to raise the status of the printed weaving commentator by adding and integrating a lot of modern technical techniques, as well as incorporating appropriate modern science and breaking the constraints of traditional traditional technical techniques to enhance the position of the printed weaving commentator in the mind and impression of the viewer.
 
 

Keywords


  • المراجع العربية :

    أولا :القواميس و المعاجم :

    • معجم المنجد في اللغة والادب والعلوم. (1986). لويس معلوف، المطبعة الكاثوليكية، بيروت.
    • المعجم الجامع. (1410). الفيروزي.

    ثانيا : الكتب والدوريات

    • إبراهيم الحسين. (2014). الفن والتكنولوجيا مستقبل الدرس التشكيلي في عصر الملتيميديا . دار أبي رقراق للنشر، الرباط .
    • ناجى فوزى. (2010) الضوء بين الفكر والفن، وزارة الثقافة، صندوق التنمية الثقافية، مصر.
    • أحمد حسن محمود (2014). القيم الجمالية للخداع البصرى كأحد الاتجاهات الفنية الحديثة المؤتمر العلمى الرابع لكلية الاداب ، قسم الجرافيكي ، جامعة الزيتونه الاردنية، الاردن .
    • أحمد عبد الكريم (2013). نظم تصميم الفنون البصرية، أطلس للنشر والإنتاج الإعلامي.
    • أماني محمد دهب. (2015). توظيف عمليات الحركة الإيهامية في الخداع البصري كمنطلق للتصميمات الزخرفية. دراسة تحليلية، كلية التربية الفنية جامعة حلوان.
    • أماني هندي وآخرون (2017). تأثير استخدام التكنولوچيا الحديثة على سلوك الإنسان في الفراغات الداخلية“- مؤتمر الفنون التطبيقية الدولي الخامس، دمياط.
    • أمل صبري عبده، مرام أيمن جميل. (2019). التقنيات الضوئية وتطبيقاتها في الجداريات المعاصرة. مجلة التصميم الدولية، الجمعية العلمية للمصممين، (9) 4.
    • أنجم عسكر البياتي، نمير قاسم البياتي. (2016). استخدام التقنيات الرقمية كوسيط اثرائي للوحدة الشكلية في التصميم الفني للجداريات، بحث منشور، المؤتمر العلمي الثاني للفنون التطبيقية، بغداد
    • أنوار علي علوان، ضياء حمود الاعرجى (2012). جماليات اللون والحركة في الفن البصري، بحث منشور، مجلة جامعة بابل ، كلية الفنون الجميلة ، 20 (3).
    • Lumia, Thomas Wilfred and the art of light” - Keely Orgeman with a foreword by James Turrell and essays by Maibritt
    • Borgen, Jason Deblock, Carol Snow, and Gregory Zinman, published by the Yale University Art Gallery, New Haven, 2017.
    • The man who made modern art move” - Simon Grant, Tate Etc.issue 35: Autumn 2015 (Dec.2015)
    • 4Kinetic Design and the Animation of Products” ، Ben Hopson
    • 5the Industrial Design website, core 77, March 2009.
    • Marwa Hamoud (2017): Aesthetic Values of Nano Particles as a source for innovative Design in Printed Textile Hangings, International Design Journal, Volume 7, Issue 3.
    • Museum of Neon Art (2019), at  http://www.wikiwand.com/en/Museum_of_Neon_Art
    • Agnes Taraszovics 2015 The Neon Era Is Coming Back from
    • http://budnews.hu/news/News/529/the-neon-era-is-coming-back

    https://e3arabi.com/%D9%D8%9F/