The iconic signs in the design of posters (Analy

Author

Lecturer in the Department of Advertising - Faculty of Applied Arts - Damietta University

Abstract

Abstract
The research is concerned with the role of the iconic indicative sign in designing posters as a communication tool of great importance because of its role in delivering the message addressed to the various segments of society without discrimination, as it is used by agencies and institutions to facilitate the communication process due to its clear role in guidance, by relying on the iconic indicative sign and its semantic expressive power - In light of the artistic and light value of color - it is an eloquent visual language and the embodiment of the designer's skills, by showing shapes and symbols that transfer the design vocabulary to a new formulation that symbolizes a content far from the original from which it was developed, which gives formal or color connotations or both.  The researcher hopes that the current study will contribute to explaining the structure of symbols, their implications and their role in designing posters that are based on the iconic indicative signs.The research aims to identify the design structure of posters based on the symbol and its connotations. The research will deal with the symbol and its interpretive status. It also includes an explanation of the difference between the symbol, the indicative sign and the sign..                                                   
 

Keywords


  1.  

    المراجع :-

     

    1. Abdullah, A. H. (2008). the art of design theoretical philosophy of application, c 1. House of Information, Sharjah, U Arab Emirates.
    2. Alili, A. (2017). Poster Monday: Cross like ahuman!http://www .posterposter.org/poster-monday-cross-like-a-human/
    3. Alwan, & Al-Rubaie. (2011). Aesthetics of Design Structures in Visual Art. Academic Journal, 29, 112.
    4. Cerrella, C. (n.d.). No Title. https://mcerrella.files.wordpress.com/2017/12/do-not-pass-2017.jpg
    5. Clarkson, P. J., & Coleman, R. (2015). Designing for our future selves. Applied Ergonomics, 46, 233–234.
    6. Development of designs and printing of protective coins locally. (1977). College of Fine Arts University of Baghdad.
    7. Fabienne, A. (2007). Menschenrechte und Kinder. https://100-beste-plakate.de/plakate/menschenrechte-und-kinder-2/
    8. Hill, C. A., & Helmers, M. (2004). Defining visual rhetorics. Routledge.
    9. Holtheuer, G. (2021). Poster Monday: Zero Waste. http://www.posterposter.org/poster-monday-zero-waste/
    10. Kane, B. (2014). Whitney Davis, A General Theory of Visual Culture: Princeton: Princeton University Press, 2011. 400 pp.; 80 b/w ills. $62.95. Taylor & Francis.
    11. (2017). Interior Design Techniques and Supplements.
    12. Marcolla, T. (2015). No Title. http://www.marcolla.it/wp-content/uploads/2015/08/man_woman.jpg
    13. MARCOLLA, T. (2019). No Title. http://www.marcolla.it/poster/
    14. Marcus, S. (2008). No Title. https://100-beste-plakate.de/plakate/aus-der-vierteiligen-plakatserie-kaugummi-muell-piktogramm/
    15. Masumbeygi, A. (2014). Work Right! https://www.posterfortomorrow.org/en/gallery/36312
    16. Meiers, B. (2015). Same but different. https://mutzurwut.com/?cat=27&lang=en
    17. Peralta, S. (2014). Poster Monday: SolutionPollution.http://www. org/poster-Monday-solution-pollution/
    18. Schneehage, M. (2019). Lineatur des Kreises. https://mutzurwut.com /?cat= 52&lang=en Mitja Schneehage %0ASTRAIGHTENING THE CIRCLE%0A
    19. Scholz, M. M. (2014). Eskapismus. https://mutzurwut.com/?cat=13&lang=enMarkus Matthäus Scholz%0 AESKAPISMUS%0A
    20. Sheri, R. (2022). We Stand With Ukraine (stop war). https://www. org/en/gallery/57453
    21. Wong, T. (2022). We Stand With Ukraine (No Entry). https://www. org/en/gallery/56807
    22. أبوالعنين, م. ي. (2015). الأيقونولوجيا والتحولات السيميائية في مجال التصميم. مجلة كلية الآداب جامعة الزقازيق.
    23. ابوالغيط, ه. ي. (2019). تطبيقات التقنيات التفاعلية في الإعلان المطبوع. مجلة الفنون والعلوم التطبيقية, 6(1), 123–136.
    24. ابوشنب, ر. ش. (2015). تأثير تقنيات انتاج الصورة وسيمولوجيتها على تصميم ولغة الاتصال للصورة الفوتوغرافية الاعلامية. مجلة الفنون والعلوم التطبيقية, 2(1), 179–193.
    25. النشار, ع. س. (2000). المنطق الصوري منذ أرسطو حتى عصورنا الحاضرة. ، دار المعرفة الجامعية.
    26. امين, ا. ع. ا. (2001). مدخل الى سيكولوجيه رسوم الاطفال عبد المطلب القريطي (الطبعة الث). القاهره: دار الفكر.
    27. جورج سانتيانا. (2001). الاحساس بالجمال. 74.
    28. خلف, إ. (2012). الأيقونة. مجلة الفداء، مؤسسة الوحدة للصحافة والطباعة والنشر.
    29. زكي،, ه. أ., & علي, ل. م. (2007). ثقافة الصورة بين جدلية الشكل وما وراء الشكل، “ثقافة الصورة.”
    30. صالح, ق. ح. (1988). الإبداع في الفن. مديرية دار الكتب بجامعة الموصل.
    31. صليحة, ن. (1996). المدارس المسرحية المعاصرة. الهيئة المصرية العامة للكتاب.
    32. علي, ش. ش. (n.d.). الإعلان (المدخل والنظرية).
    33. قاسم, س. (2002). القارئ والنص “العلامة والدلالة.” المجلس الأعلى للثقافة.