The Printed Furnishings between the Philosophical Construction of Environmental Art and its Aesthetic Values

Authors

1 Teaching Assistant, Faculty of Applied Arts, Damietta University

2 Professor of Textile Printing Design and Vice Dean for Postgraduate Studies And research at the Faculty of Applied Arts - Beni Suef University

3 Lecturer, Department of Textile Printing, Dyeing and Finishing, Faculty of Applied Arts, Damietta University

Abstract

Environmental art came on the basis of renewal and launching towards broad horizons that pushed artists to work according to the roar of change that swept the world. "If we find the artist working on the environmental data that are based on the existence of something even if it is abandoned furniture, an old car, or shining a light on a mountain, it is considered Self-expression, the art work becomes a part of the remnants of something that has an independent existence, so the artist, when he combines what is there, provides a material model in which the spirit of style, the environment and the spirit of life meet with a departure from what is called frame painting. Design in general Hence the idea of research, which is evident through the possibility of creating designs that show the artistic values of environmental art.                                                                                                                 
                                                                                               

Keywords

Main Subjects


المراجع و المصادر:-
1-عمر غنیم :"إشکالیة الحوار النقدى بین الابداع والتذوق الفنی"،الهیئة العامة لدار الکتب والوثائق القومیة، القاهرة، 2008.
2-محسن عطیة :"مفاهیم فی الفن والجمال" ،عالم الکتب،القاهرة، 2005 .
3-محمد زینهم : "تاریخ الفن الحدیث والمعاصر"،دار المنذر،حلوان،2013
4– المعجم الوجیز :2000
5- حنان قنطراج: "التأثیر التکنولوجى على الفن التشکیلى المعاصر بالجزائر"، الفن البیئی نموذج، رسالة ماجیستیر، کلیة الاداب واللغات، قسم الفنون، جامعة أبوبکر بلقاید، تلمسان، 2017.
6- محمود أمهز :"الفن التشکیلى المعاصر"، دار طباعة دار المثلث للتصمیم والطباعة والنشر والتصویر،بیروت ,1981 
7-ایمان أبو النور: "تاریخ الفن الحدیث والمعاصر"، تاریخ الفن الحدیث والمعاصر،دار الزهراء للنشر والتوزیع، الریاض، 2013.
8-ریتشارد لونج: "أمشى لکى أصنع الفن"، مقالة، جریدة الاتحاد، 6-11-2014 ،23:25
9-نهى محمد نشأت رضوان: "الإستفادة من النظم والبرمجیات الخاصة بفصل ألوان لإبتکار تصمیمات لطباعة أقمشة المفروشات"، رسالة ماجیستیر ،کلیة الفنون التطبیقیة، جامعة حلوان ،2007
المراجع الأجنبیة:
10-https://www.alquds.co.uk/4-10-2020/04:37  
*: ریتشارد لونج هو مصور ونحات ورسام، من المملکة المتحدة ولد فی بریسبتول ،عضو الاکادیمیة الملکیة للفنون.